INIPI  sviedru telts cermonija 17.-18.septembris

Pulcēšanas 17.09 pl.10.00
Ceļojumā aicina:
Miski (Dziedinošais Lācis) un Andruss saukts par GorAnd (Spānija) ar tulkojumu latviešu val.

Aicināti uz šo cermoniju pirtnieki vai pirtmīļi, kam interesē ne tikai baudīt INIPI, bet arī organizātoriskā cermonijas daļa.
Programma: pirts celtniecība, vietas un cermonijas sagatavošana, 2 INIPI cermonijas: vakara un rīta.
Braucot uz cermoniju līdz : vismaz viens plaukstas lieluma laukakmens, tabaka (beramā), pirt drēbēs, sievietēm garš, gaišs palags.
Dalības maksa: 120 eur (Naktsmājas un ēdināšana iekļautas cenā)
Pieteikšanās raktot uz e-pastu: vieglugaru@gmail.com

Par “Inipi” jeb “Iniunkajaktelo”. Tā ir Lakotas tautas senču ceremonija, kas nozīmē- Lūgsimies Sviedru teltī. Tā ir četru virzienu un četru elementu (uguns, zeme, gaiss un ūdens) dziedniecība. Tā ir ceremonija, kas kopj un attīra garīgi, fiziski, mentāli un emocionāli, ar galveno mērķi- atkalapvienošanās. Tā ir pirmā no septiņām tradicionālajām Lakotas ceremonijām. Inipi ceremonijas telts tiek būvēta no kārklu nūjām, kas pārklātas ar segām (agrākos laikos bija ādas). Telts vidū ir iedobums, kurā tiek novietoti iepriekš ārā, ugunī uzkarsēti akmeņi. Ir nepieciešamas vismaz trīs stundas lai uguns kārtīgi uzkarsē akmeņus. Ūdens uz karstajiem akmeņiem telts iekšienē rada tvaiku- Radītāja elpu. Sviedru telts ir saistīta ar dzīves attīrīšanas un radīšanas procesu. Telts būtībā simbolizē- dzemdi. Katram elementam ir īpaša nozīme. Uguns pārstāv Sauli, kas dod savu enerģiju Zemei. Altāris simbolizē Mēnesi. Telts centrs sImbolizē Zemi, kas dod mums dzīvību un mūs uzņem. Pati ceremonija kā tādā, atspoguļo sievietes grūtniecību, mēs tiekam attīrīti un varam teikt- ka atkal pa jaunu piedzimuši. Viena no galvenajām Lakota mācībām ir tā, ka mēs visi esam saistīti (cilvēki, dzīvnieki, augi, minerāli, elementi, Māte Zeme, Tēvs Saule ..) mēs visi esam vienas lielas ģimenes daļa, kas ir jāciena un jāgodā, un tādēļ galvenokārt tiek lūgts par visu dalībnieku harmonijas atjaunošanu. Daži mīti un patiesības: – Līdzīgas ceremonijas pastāv daudzās senču kultūrās. Faktiski tiek uzskatīts, ka Sviedru telts ir pirmā ceremonija visā pasaulē. Par viņas tūkstošgadu senatni ir ieraksti Sibīrijas, Aļaskas, Krievijas un citos apgabalos. Ir cilvēki, kuri kļūdaini uzskata Inipi par vienkāršu pirti, bet tas tā nav. Ir taisnība, ka Inipi nodrošina fizisku tīrīšanu, izvadot toksīnus, paplašinot ādas poras un sviedrējot, bet galvenā nozīme un mērķis ir lūgšana. Termins “lūgšana” netiek uzskatīts par kādas grāmatas fragmenta atkārtošanu no atmiņas, bet gan sirds atvēršanu, sava ceļa vadīšanu pie Radītāja un lūgt dažreiz skaļi vai klusi, vai dažreiz caur dziesmām vai sakrālam skaņām, bet vienmēr patiesā, sirsnīgā un tiešā veidā. Tiek lūgts par nākamajām paaudzēm, bērniem, vecajiem, dzīvniekiem, ūdeni, uguni, gaisu, Zemi, un par citiem … Daudzi Lakotas vecajie māca, ka būt indiānim šodien- tas ir dzīvesveids. Jums ir jāpārvar klišejas. Būt baltam- nav nekā kopīga ar ādas krāsu. Svēts cilvēks var būt balts, melns vai indiānis. Vissvarīgākais cilvēkam ir- lai viņš dara labu un palīdz citiem.
Par cermonijas vadītājiem: Miski dvēseles ceļa gaitas uzsāktas 1990. gadā, un no tā brīža viņš savu dzīvi veltījis Ziemeļamerikas seno pamatiedzīvotāju kultūras un tradīciju izzināšanai. Kopš tā laika ir mācījies fitoterapiju, naturopātiju, hiromasāžu, reiki un citas dziedniecības metodes un tehnikas. Apvienojot visas savas zināšanas, Miski visbeidzot uzsāka savu iedzimto dvēseles ceļu. Ilgus gadus izzinādams, viņš apvienoja to ar Arči Ugunīgā Klibā Brieža (galvenais garīgais Lakota Oglala ciltī) doto uzdevumu turpināt izplatīt pasaulē savas tautas kultūru, tradīcijas un garīgās zināšanas caur INIPI (sviedru telts) ceremonijām.

Savā garīgajā ceļā Miski ir saņēmis atbalstu un apmācības no apači, hopi, kraukļu, lakota un keero tautu viedajiem, kā arī ticies un ieguvis svētību no citu kultūru Skolotājiem. Pateicoties tik visaptverošai pieredzei, viņš ir kļuvis par Zemes cilvēku dziednieku.

Miski ir darbojies kā seno Amerikas iedzimto tautu kultūru eksperts “Amerikas indiāņu kustības muzejā Un A Lee”. Šobrīd vada Klanda – del – Lobo (Clandellobo.com) un tradicionālā šamanisma skolu (Shandia).

Andruss, daudzi viņu dēvē par GorAnd (Bizons, Vulkāns). Cilvēks – orķestris, slavens ar savu optimismu, daudzpusīgo dzīves uztveri un ceļošanas kāri. Lietuvietis, kurš pat reiz dzīvo Spānijā. Praktizējošs šamanis, kurš mūžīgi ceļo pa garīgā dziedinājuma ceļu. Liekot lietā savas zināšanas un pieredzi darbā ar augiem, eļļām, akmeņiem un enerģijām, palīdz cilvēkiem atgriezties pie sava kodola, atbrīvoties no neveiksmīgām pagātnes emocijām, depresijas un garīgām traumām.

Sekojiet un dalieties: